maandag 24 maart 2014

Bijzondere stage

Momenteel hoor je niet zo veel van me.
Ik ben ook even niet zo actief aan het naaien.
Ik doe namelijk een stage in het buitengewoon onderwijs.
Dat is een keuzevak als je de opleiding kleuteronderswijs volgt.

Ik maakte een aantal didactische materialen,
Alsook een kroon voor de jarige in mijn klas!
Ik genoot ervan dat ik even naaien kon !

Het zijn zakjes met een knikker in.
Bij de a en aa moeten ze het verschil horen. ( a kort, aa lang)
Als ze de a horen brengen ze de knikker naar de a.
Dit stimuleert ook hun fijne motoriek.

Bij wiskunde werkt dit net het zelfde.
Variaties in kleuren, dikte knikker,...
zorgen ervoor dat dit een boeiende activiteit is voor in de klas!

Eind deze week moet ik jammer genoeg afscheid van de klas nemen. Het zal met een klein hartje zijn ! Want ik doe het super graag.
Maar ik kijk ook uit naar mijn eindstage in het kleuteronderwijs !











3 opmerkingen:

  1. Leuk! Het lijkt op iets wat ik ooit gemaakt heb voor mijn zoontje:-) een knikkerlabirynt! Van een grote 1m op 1.5m

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeën. Je hebt er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen